Köpvillkor

Villkor
Smile by Moa AB med organisationsnummer 559267-3692, nedan kallat ”Holi” eller ”vi” tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen och följer gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd när du som konsument gör ett köp på Holi. För att genomföra en beställning måste du som konsument vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med konsument avses en fysisk person.
För dig som inte är konsument (till exempel företag, föreningar eller myndigheter) tillämpar vi avtalslagen och köplagen.

Öppet köp/Bytesrätt/Reklamation 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Är du osäker kontaktar du oss på kontakt@holistisklivskraft.se Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten försöker vi allra möjligaste mån ersätta produkten med en ny likadan. Har en produkt gått ur sortimentet så försöker vi alltid att ersätta med en annan nyare variant av produkten. OBS! garantin gäller inte vid förslitningsskador. Du får en retursedel av oss och vi debiterar dig 99:- för denna. 

Tänk på att du som konsument har undersökningsplikt på de varor du mottager. Du bör alltså se över produkten innan du tar av plombering som plast och lappar.

Av hygienskäl omfattas inte hygien- och skönhetsprodukter som saknar plombering av ångerrätten. Detta gäller även underkläder, strumpor, vetekuddar, spikkuddar, spikmattor, sovkuddar, tyngdtäcken, lakan, sittkuddar, massage- och träningsredskap samt olika typer av inhalatorer.

Läkemedel och produkter som klassas som livsmedel omfattas inte av ångerrätten.

Om du returnerar produkter som ingår i till exempel kampanjerbjudanden som ”köp 2, betala för 1” eller där du fått en produkt ”på köpet” ska du returnera samtliga produkter i erbjudandet. Vid stafflingserbjudanden upphör erbjudandet att gälla om du returnerar en del av erbjudandet och du betalar då fullt pris.

Hur returnerar jag en produkt?
- Maila till retur@holistisklivskraft.se för retur sedel, i mailet bifogar du order nummer. 

- Se till så att varan är i samma skick som vid leverans för att retur, bytesrätt och öppet köp ska kunna föreligga! 

- Vi debiterar 99:- för en retur.

- Vi behandlar inte returer med Budbee.

Maila till: kontakt@holistisklivskraft.se så guidar vi dig.


Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt som gått sönder? 
Maila följande info till kontakt@holistisklivskraft.se

- Ämne: Ditt ordernummer 

- Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga så skickar du in en video, eller beskriver skadan i textform. 

- För mer tekniskt avancerade produkter krävs även serienummer. 

- Vi behandlar din reklamation i samarbete med tillverkaren och leverantören och återkommer med en lösning så snart som möjligt


Outhämtade paket
Paket som inte har hämtats ut, eller kan levereras hem, återsänds till Holi och om detta sker debiteras du en avgift på 150 kronor för att täcka Holis kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera att outhämtade paket inte omfattas av ångerrätten, önskar du ångra ett köp behöver du hämta ut paketet för att sedan returnera produkten på egen bekostnad. Om du gör en beställning och inte får avisering på ditt paket inom en vecka rekommenderar vi att du tar kontakt med oss. Då kan vi hjälpa dig lokalisera paketet innan det hinner gå i retur.

Personuppgifter
Holi ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande tillämplig lagstiftning. Genom godkännande av Holis köpvillkor samtycker du till att dina uppgifter sparas för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Holi, eller Holis samarbetspartners, genom sms, e-post eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden. För frågor om personuppgifter maila till kontakt@holistisklivskraft.se

Reservation
Holi reserverar sig för eventuella felaktigheter i pris, produktinformation och bilder på Holi.se. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter i efterhand. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning, felaktiga lager och tekniska problem och förbehåller oss rätten att korrigera eller annullera beställningar som påverkats av sådana fel.

Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Holis skäliga kontroll, till exempel vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande ska Holis förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger två månader har såväl du som Holi rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd. 

Cookies
Holi.se innehåller cookies. Cookies är små textfiler med information som lagras på din dator. Vi använder bland annat cookies för att hantera din inloggning (om du är inloggad), varukorg, köpprocessen samt för att förbättra användarupplevelsen, spåra och mäta användningen och för att visa relevanta erbjudanden på olika marknadsplatser.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.